Wednesday 12 December 2012

New Look! 新风格,新面貌!

It took me around six hours to get this blog design done, excluding the time spent on making blog materials. Phew! Finally, it was done! What was lacking is another new page, featuring lil' surprises in it!

这次的部落设计,要我大约六个小时才能完成,制作素材的时间不算在内。我尚未完成一个页面,届时里头将会有更多惊喜哦!

Photobucket

For my new design, I made my NEW simple blog logo as well! I hope you can exchange links with me to foster friendship. :D

配合新设计,我也做了一个超级简单的部落链接哦!希望你们能和我交换链接,皆缘结情谊。

sticker


-MANDARIN CHINESE-

你还在用同样的模板??!!

没错,我照旧用回同样的模板。原本想用blogskin,结果因为功课和日常生活活动,还有本人是急性子,所以blogskin计划就此耽搁了。(这么没耐心,以后怎样履行人类工程师的重大职责啊?)

为了省时,我只改换效果和设计主题而已。我之前使用大量粉红色,看了都腻,就换换口味,用蓝色。我之所以选蓝色,当然自有其意义啦!

为何蓝色?

蓝色属于冷色系。看到蓝色,心情会比较平静,就能更专注于应该做的事,减少妄想。选择天蓝色为主要色系,因为广阔的蓝天,象征自由,象征高高在上的梦想、理想,也代表我向往逍遥自在、自我主宰的生活。

背景呢,我则选用黑色配上蓝白闪光灯的背景,使其不至于死气沉沉,更没有像我的心情这么蓝,这么阴沉。对,我是个非常感性的少女,常常被情绪左右。(我的致命缺点!)


音乐方面,我选用景点钢琴音乐。有些是浪漫曲子,让我想起一个非常特别的人,让我漫游于幻想。美妙的旋律和节奏,平定心情,还让我更有灵感、点子完成功课。

如果你仔细注意我的部落,你应该会看到一些人物吧?人物代表来自各背景的学子和人类。每个人有权生活和接受教育改变人生。我认为,小孩子应该接受爱的教育,熏陶于人间内的真善美。因此,我选用蓝色,(之前说过,蓝色属于冷色系,因此孩童接触蓝色,心境会比较安定哦。)和心形装饰,代表

为何冬天?



喂喂喂,我的部落有了冬天主题,并不意味我要给部落披上圣诞面貌!不不不!我不要圣诞风貌,因为它只能用至25/12,而我却很少有时间装修部落,应该是像现在过长假的时候,才有时间装修吧?我要一个随时可用的设计和主题。

寒冷的冬天里,可爱的娃娃们却喜形于色,为什么呢?通过如此设计,我想提醒自己和大家:山从水复疑无路,柳暗花明又一村!人生短暂,因此我们更要保持乐观心态面对人生磨难,以获得快乐,活出灿烂,做人生的大赢家。

页脚方面,我以冰天雪地为背景,以五彩缤纷的花卉为装饰,代表过人的毅力。没有坚强的毅力、耐力和生命力,花朵就不能在天寒地冻的严酷天气也能茁壮生长,绽放艳丽色彩。艳丽的花儿,也代表好朋友和知己,为生活添加色彩,陪伴你走过人生中的风风雨雨。




-ENGLISH-

STILL THE SAME OLD TEMPLATE??!!

Yeah. The same template, that is. Initially I want to try out with blogskin. Alas, my work and daily activities prevented me from doing so. At the same time, I am NOT that patient! (How to be a good teacher if you are not patient??!!)

Thus, to save time, I used the old template but edited the effects and the design. I am quite tired of pink colour (as I used it too many times) so this time, I switched to blue for a change. Nevertheless, I do NOT choose blue for fun.

WHY BLUE?

Blue is a cool colour. Thus, when I see blue, I will tend to focus and daydream less for having a peaceful state of mind. I specially choose sky blue because, as its name suggests, it is the colour of the morning sky. That represents freedom, liberty and more inspirations in life.

I choose such black background with blue-and-white "spotlights" to cheer the blog up so that it will not be as blue as my feelings. Yes, I get emotional TOO easily.

As for the music, I opted for the classical, melodious piano music. Some are from the romantic type because it reminds me of someone special and spurs me into a whirlpool of imaginations. Such music calms my feelings and enables me to have endless ideas to complete my homework as well!

If you see my ENTIRE blog, you will notice a few figurines, right? They symbolise students and also people from all walks of life. Every person has the right to live and get educated to change his life. Children should be nurtured with lots of love and care, hence I chose blue (it is a cool colour as I had mentioned, to make peace for young children) and decorations with heart motifs (that obviously represent LOVE.)

WHY WINTER?

Hey, designing my materials into a winter theme does NOT mean that I am giving my blog a Christmas makeover, okay? NOT AT ALL. I do not want a Christmas makeover as it will last only until 25 December, and this long holiday is the best and only available time for me to design my blog. I want a suitable-for-all-times theme.

Despite being in winter, the figurines display happy looks. By that design, I am conveying a message about: we have to be POSITIVE and OPTIMISTIC even in the harshest conditions in order to live happily and be the winner in life.

For my footer, I placed colourful flowers in a whole background of snow. It stands for perseverance. If flowers can bloom in winter, they must have superhuman perseverance and strength to thrive under such harsh weather conditions. At the same time, it symbolizes friends who colour your life and walk together with you through the storm.

*******************************
设计了大半天,是时候做功课了。今晚或明天,我会更新已经生灰尘的日记,并发布素材。告诉你们,我设计部落的人物,同时设计各色、各类素材,我是不是很好心?

Time for homework after spending my day on designing this blog. Tonight or tomorrow, I will be updating my dusty diary and blog stuffs. I've made stuffs of various types and colours while designing the figurings. I am kind enough, right?

**********************************
Ah, before I pen off, I want to give credits to:

Teachers: Shu Hui, Bii, Dulei
Back To Top Button: Elaine
Images: Google Images

Hope you guys will enjoy my new design!

2 comments:

  1. 很时候现在的大热天啊 :D

    ReplyDelete
  2. @婧娴 我们住在马来西亚,永远都能“享受”日光浴、sauna和spa嘛!我就来个冰天动地功夫,好让眼睛和部落凉爽一下。 :P

    ReplyDelete